Co je outsourcing?
Outsourcing IT služeb znamená převedení správy optimálního chodu používaných systémů a aplikací na externího poskytovatele.
Přímým důsledkem jsou nižší provozní a personální náklady a koncentrace vlastních zdrojů na hlavní předmět podnikatelské činnosti.
Služba zabezpečuje denní správu prostředků v podobě serverových OS, aplikačních serverů, aplikací, podpůrných prvků a navazujících prostředků napříč podnikovou IT/IS infrastrukturou včetně distribuce SW.
Výhody outsourcingu
- Zabezpečení administrace složitých systémů IS/IT infrastruktury je zajištěno specialisty RSM v režimu 24 hodin denně 7 dní v týdnu
- Konsolidace a zvýšení efektivity správy prostředí je zabezpečena s využitím management systémů a automatizovaných administračních nástrojů
- Podpora efektivního rozvoje infrastruktury v souladu s plánováním životního cyklu všech prvků IS/IT prostředí je koordinována díky detailnímu přehledu o stavu systémů
- Organizace práce a plnění definovaných úkolů v souladu se SLA zvyšuje produktivitu práce
- Snížení přímých (mzdové, materiální) a nepřímých nákladů (minimalizace výpadků) díky využití systémových specialistů a vzdálených administrací
Vlastnosti outsourcingu
- Storage & Backup & Recovery – správa, zálohování a obnova dat
- Security & Access – správa bezpečnosti a kontroly přístupu, správa zranitelných míst, ochrana před narušením
- System Management – vzdálená správa chodu OS a aplikací, správa oprav, distribuce SW, vzdálené ovládání, správa majetku, zavádění a přenášení OS
- Virtualization – aplikační a serverová virtualizace
- Messaging and Collaboration – správa zdrojů a výměny informací