Co je dohled hardware a aplikací?
Služby Dohledového centra jsou koncipovány v souladu s metodikou ITIL v4 s pěti základními funkcemi ve vztahu k prostředkům IT/IS (sítě, zařízení, SW apod.).
Služby Dohledového centra tvoří jednu ze základních součástí Service Level Managementu, tedy nástroje pro kontrolu a prokazování parametrů Service Level Agreementu (SLA).
Výhody dohledu hardware a aplikací
- Okamžitá informovanost a kontrola stavu IS/IT
- Konsolidace a zvýšení efektivity správy prostředí díky automatizaci
- Nárůst výkonu prostředí díky dodržení provozních a výkonnostních parametrů
- Efektivní plánování rozvoje infrastruktury včetně zajištění životního cyklu všech prvků IS/IT
- Snížení přímých a nepřímých nákladů využitím specialistů Infinity a.s.
- Vysoká dostupnost v souladu s SLA – vyšší produktivita práce
Vlastnosti dohledu hardware a aplikací
- Fault Management (řízení chyb) – základní nástroj pro okamžité zahájení řešení, na nějž navazuje činnost servisních techniků příslušného oddělení společnosti
- Configuration Management – je řešen prostřednictvím vhodných konfiguračních nástrojů
- Performance management (řízení výkonu) – využívá specializované nástroje konkrétního výrobce zcela samostatně nebo jako nadstavby platformních systémů
- Security Management (řízení bezpečnosti) – bezpečnostní politika podniku, adresářové struktury a specializované nástroje
- Accounting Management (kontrola přístupu) – kontroluje určité aplikace nebo síťové služby