RSM úspěšně zakončila projekt migrace svého poštovního systému pod správu programu Office 365 online služeb firmy Microsoft.
Tím se zbavila zátěže správy vlastního firemního aparátu MS Exchange a připojila se tak ke kolegům z dceřiné firmy Infinity Systems, kteří již tyto cloudové služby využívají od podzimu loňského roku. Zároveň tímto obě firmy navázaly na předchozí úspěšnou implementaci komunikační služby – Lync Online.
Důvodů k tomuto kroku bylo více, jmenujme zejména úsporu času a prostředků vynaložených na tuto část interního IT, jednoduchost správy online služby a v neposlední řadě důvěra v řešení dlouholetého partnera RSM – firmy Microsoft. Další výhodou byla dodatková funkcionalita Office 365 – podpora komunikátorů BlackBerry, kterou opět firma ušetří další infrastrukturní prostor in-house řešení.
Vlastnímu přesunu předcházela důkladná analýza vlastního prostředí a příprava migračních skriptů. Byly vytvořeny podrobné postupy pro modifikaci prostředí lokálních stanic koncových uživatelů a nadefinovány doménové politiky pro minimalizaci potřeby uživatelské interakce. Dále byl vytvořen model koexistence Exchange On-Premise a Exchange Online pro hladký průběh migračního procesu. Vlastní přesun poštovních schránek do Microsoft Online pak proběhl dávkově v průběhu dvou týdnů a díky důkladné přípravě nebyly zaznamenány prakticky žádné problémy jak při vlastní migraci, tak při následném provozu mailové služby.
Vzhledem k výše uvedenému lze říci, že RSM naskočila na rozjíždějící se cloudový vlak v ten správný čas a tím správným způsobem. Již ve stádiu plánování jsou ve firmě další rozšíření využití možností balíčku Microsoft Office 365 – konkrétně služby SharePoint Online – a také přechod stávajícího CRM řešení do cloudu, tedy k další online slubě od Microsoftu – CRM Online. Využití nejmodernější technologie a současná úspora vlastních prostředků ? Ano, touto cestou chceme jít.