Co je helpdesk?
- Helpdesk – 1st and 2nd level Support
- ServisDesk
- Dohled hardware a aplikací
Služba Helpdesk zajišťuje dva typy služby: základní, tedy odpovědi na telefonické dotazy uživatelů, a rozšířené, tedy převzetí klávesnice a obrazovky uživatele a předvedení postupu uživateli.
Výhody helpdesku
- Přímá podpora desktopových operačních systémů Microsoft, kancelářských aplikací Microsoft Office, poštovních klientů Microsoft Outlook, Microsoft Dynamics NAV, AXAPTA
- Specializované zákaznické aplikace (po zaškolení u zákazníka v případě rozšířené služby)
- Nepřímá podpora serverových systémů Microsoft, Linux, serverových systémů Microsoft System Center síťového hardware a software v rozsahu portfolia služeb RSM CZ a.s.
- podpora developerských projektů
Vlastnosti helpdesku
- Základní služba může být řešena bez připojení do sítě uživatele. Znamená to, že uživatel zavolá buď přímo na definované číslo HelpDesku nebo HelpDesk kontaktuje prostřednictvím tzv. modré linky (844 171 171)
- Rozšířená služba HelpDesk vyžaduje připojení do sítě zákazníka a vhodný software na klientských stanicích (příp. i serverech) – např. MS RDC, Team Viewer, LogMeIn atp.
- Možnost dohledu stavu kritických komponent v síti zákazníka – Dohledové centrum
- Možnost použití datového spoje pro přenos hlasu (VoIP, VoFR) a tím i snížení telekomunikačních nákladů